dimarts, 19 de març del 2013

MERCÈ GÓMEZ GUANYA EL VI CERTAMEN DE PINTURA DE LA SETMANA SANTA TARRAGONINA

La pintura guardonada en primera posició
Foto: Cristina Aguilar. Diari Més

La professora de pintura Mercè Gómez es va endur ahir al vespre el primer premi del VI certamen de pintura de la Setmana Santa de Tarragona, que se celebra de manera bianual. La imatge guanyadora va ser una pintura que retrata la imatge de Maria Magdalena aguantant els peus de Crist al pas del Descendiment. «La meva parella va quedar entre els tres guanyadors fa dos anys i va ser llavors quan vaig decidir que la pintaria perquè m'agradava molt la dolçor amb què li agafa els peus amb el contrast de la seva cara de patiment», explicava Gómez. El segon premi va ser per Tito Figueras. El pintor tarragoní ha plasmat una escena del viacrucis del matí de Divendres Sant pujant la Baixada de Peixateria, una imatge que ell veu habitualment des del seu taller. «El moviment que em donava l'escena, juntament amb el contrast de la nena vestida de blanc i la cara de cansats dels portants del Crist era quelcom que em venia molt de gust pintar», explicava Figueras. El tercer premi va recaure en Ernest Descalç, amb una obra titulada «Mística a la Catedral». El jurat del certamen el van formar Pere Joan Salas, Antoni Tomàs,  Maurici Montaner i un representant de l’A.E.Q.T. L’exposició amb totes les obres es podrà visitar fins el 5 d'abril al Pati Jaume I de l’Ajuntament de Tarragona.

Article de Laia Díaz. Extret del Diari Més, edició Tarragona, (19.03.2013)